Thursday, May 14, 2009

apa habaq semua...???.



Ambuih lama dah jugak aku tak mai update blog aku nie..dah sebulan dah nie rasanya..bukan apa la nie aku ada hobi baru.Maklumlah dah berumuq sikit..badan pon nak kena jaga.aku ada la jugak dok pi berjogging sikit..tapi celah2 tu aku pon dok rajin pi naik gerek juga..hehee..ni bukan bermakna dulu2 aku tak reti naik gerek..tapi gerek yang nie lain sikit.jadi untuk kawan2 yang dok singgah jengok tang nie aku mintak maaflah sebab dah lama tak update blog aku nie
ok berbalik kepada cerita gerek aku tu..dulu nie aku bukan lah minat sangat nak kayuh gerek..tak mampu aku nak beli ..maklumlah harga dia pon bukan nya ratuih..tapi ribu-ribu..mana aku nak cekau duit..bagi aku semua tu buang duit aja..lagi pon dulu nie masa kerja aku tak menentu..buat apa habiskan duit kalau takat nak kayuh sebulan dua kali..
La nie kira ok lah sikit ..aku dah x ada kerja shift macam dulu lagi.duit pon ada lah lebih sikit.alhamdulillah aku dah mampu beli hak yang branded sikit..
Dulu nie aku pakai body frame Giant..aluminium.kira bulih la juga naik petang2 walau pon berat dia lebih 15kg..tapi kalu nak buat downhill memang tak berapa sesuai..
Gerek tu pon boss aku yang hadiah...jadi aku pon tukaq la pakai yang ada absorber..mak oii..mahai sungguh harga dia ingatkan seratuih dua saja..terbeliak bijik mata aku bila cina formen tu kata harga dia tiga ratuih lebih.tu tak masuk head set dia lagi..apa nak kata minat punya pasai aku pon tukaq lah benda tu..menyesai pon ada tapi nak buat gena..

Nak jadi cerita 2 bulan lepas geng Langkawi ada buat kayuhan mesra..ambuih dok tengok depa2 nie pakat gerek yang harga dia sampai puluh2 ribu..aku pon jealous jugak..jadi bulan lepas aku pon tukaq lah body frame dia..Tu pon lepas pikiarq seratuih kali..bukan pa..gerek aku tu RD dia rosak kat check point 3 (kat kaki gunung raya)...jadi habis saja race tu aku pon hantaqlah gerek tu masuk workshop.
La nie aku dah pakai body frame BH,RD ngan FD dia pon dah tukaq pakai jenis Deorea LX..tapi seat dengan shifter dia masih dok pakai hak gerek Giant lagi..nanti lah bila ada duit sikit aku nak tukaq pakai shimano Lx pulak.Baru puas hati aku la nie.

No comments:

Post a Comment